penthesileia ιλιαδαΦιλοι μου θα ηθελα να σας παρακινησω να ψαξετε καποια πραγματα που ισως σας προβληματισουν και ισως προκυψουν καινουρια ερωτηματα.Η Εβραικη παραδοσιακη θπησκεια απο την οποια προεκυψε η μονοθειστικη δεν ηταν μονοθειστικη.Εγινε μετα την βαβυλωνιο αιχμαλωσια απο τους ιερεις.Ο Ιεχωβας γνωριζει την υπαρξη των αλλων θεων αλλα διαταζει να τους αγνοησουν και να λατρευεται εκεινος μονο!Το Ταλμουδ των Εβραιων αναφερει την πρωτη συντροφο του Αδαμ,την Λιλιθ,που εκδιωχτηκε γιατι ηταν ανυπακουη και ηθελε να ειναι ισοτιμη του Αδαμ.Το ονομα της ειναι πλεον συδεδεμενο με τις χθονιες οψεις της Σεληνης,αλλα δεν αναφερεται πουθενα στην παρουσα θρησκεια.
ΚιρκαΚαλημέρα σας, penthelesileia, η Λίλιθ δεν εκδιώχθηκε απο τον παράδεισο. Ήταν ίση με τον Αδαμ λόγω το οτι ο Θεός έφτιαξε τον άνθρωπο κατ εικόνα και ομοίωση και τον χώρισε στη μέση και έφτιαξε ένα θηλυκό και ένα αρσενικό. Η Λίλιθ και ο Αδαμ. Η Λίλιθ φεύγει μόνη της απο τον παράδεισο γιατι δεν υποκύπτει σε κανονισμούς. Ο Αδαμ νοιώθει θλίψη και μοναξιά και παρακαλεί να την βρουν και να την φέρουν πίσω κλπ....Μέχρι να πλαστεί η Εύα που είναι κατώτερη της Λίλιθ και του Αδαμ διότι φτιάχτηκε απο το πλευρό του. Υπάρχει θεωρία επίσης οτι είμαστε παιδιά της Λίλιθ και επειδή ήταν δαίμονας τότε γ αυτό βαφτιζόμαστε για να διώξουμε τη δαιμονική μας φύση.
ΛευκονόηΣύμφωνα με την εβραική παραλλαγή του μύθου της, η Λιλίθ (ή Λίλιθ) ήταν η πρώτη σύντροφος του Αδάμ, η οποία γεννήθηκε από τον διαχωρισμό της ανδρικής και γυναικείας φύσης που αρχικά συνυπήρχε στον πρωτόπλαστο Αδάμ.
Το ζεύγος ζούσε ευτυχισμένο μέσα στον κήπο που είχε δημιουργήσει ο Θεός γι αυτούς (ο μυθικός κήπος της Εδέμ), μέχρι που ο Σατανάς ήρθε να ταράξει την ηρεμία, διδάσκοντας στην Λίλιθ ότι η ερωτική πράξη δεν είναι μονάχα για αναπαραγωγή αλλά και για απόλαυση. Η Λίλιθ με την σειρά της διδάσκει το ίδιο στον Αδάμ μα ο Θεός δεν το ενέκρινε, χαρακτήρισε την ερωτική πράξη απαγορευμένη απόλαυση όταν δεν γίνεται για αναπαραγωγή και εξοργισμένος εξόρισε την Λίλιθ από τον κήπο της Εδέμ.
Η Λίλιθ περιπλανήθηκε μόνη και καταδικασμένη να μην ξαναδεί τον κήπο της Εδέμ, μέχρι που την ξαναπλησιάσε ο Σατανάς, την έκανε γυναίκα του και Αρχόντισσα του Σκότους.
Στο μεταξύ, ο Αδάμ την νοσταλγούσε και την αναζητούσε. Ο Θεός μην αντέχοντας να βλέπει το πολυαγαπημένο Του δημιούργημα λυπημένο, έστειλε 3 Αγγέλους να βρουν την Λίλιθ και να την φέρουν πίσω.
Οι Άγγελοι αναζήτησαν για πολύ καιρό την Λίλιθ, όταν τελικά την συνάντησαν κάπου στην Ερυθρά Θάλασσα. Μέχρι τότε η Λίλιθ είχε πια ασπαστεί οριστικά τον ρόλο της ως Αρχόντισσα του Σκότους, είχε μεταλλαχθεί σε δαιμόνισσα και είχε μάλιστα γεννήσει πάμπολλα παιδιά με τον Σατανά. Οι 3 Άγγελοι της ανέφεραν ότι ο Θεός και ο Αδάμ την συγχωρούν και την θέλουν πίσω, μα η Λίλιθ αρνήθηκε κατηγορηματικά... Τα αγγελούδια την απείλησαν ο,τι θα τής σκοτώσουν τα παιδιά αν δε τους ακολουθήσει, και το έκαναν .....
Ετσι ο Θεός έφτιαξε την Ευα, από το πλευρό του Αδάμ για να τον παρηγορήσει. . Ο Αδάμ με την Ευα έκαναν δυο παιδιά, το ένα σκότωσε το άλλο, και εξορίστηκε από τον παράδεισο..Και έτσι αναπαράχθηκε το ανθρώπινο είδος. Είμαστε δηλαδή απόγονοι του γιου του Αδάμ, Κάιν, και της Λίλιθ και για όλα τα κακά της μοίρας μας φταίει ο,τι το ένα μας κομμάτι είναι μολυσμένο από την δαιμονική πλευρά της Λίλιθ. Αυτό εξορκίζουμε με την βάπτιση, και από εδώ προκύπτουν κατά την θρησκεία ,τα δαιμόνια, τα νεκρά αβάπτιστα παιδιά .......
Με την πάροδο των αιώνων η Λίλιθ υπήρξε συμβολισμικά η σκοτεινή και καταπιεσμένη θηλυκή φύση. Κατά τον 19 αιώνα Κάρλ Γιούγκ την χρησιμοποιεί ως άνιμους, την έκφραση και προσωποποίηση δηλαδή της θηλυκής πλευράς κάθε άνδρα, τα νέοπαγανιστικά κινήματα την αποδέχονται ως προστάτιδα της σκοτεινής γυναικείας πλευράς αλλά και του γυναικείου ερωτισμού, θέλοντας έτσι να δείξουν ότι αντιτίθενται στην φαλλοκρατική καθημερινότητα, ενώ και πολλές φεμινίστριες την λατρεύουν ως το αυθεντικό θηλυκό ίνδαλμα που απαρνείται ακόμα και τον κήπο της Εδέμ για χάρη της ελευθερίας και της ανεξαρτησίας της. Παραβλέποντας φυσικά την δαιμονισμένη και σκοτεινή της πλευρά.
Η Νενα Βενετσανου στον δίσκο με τον λακωνικό τίτλο “κουτί της Πανδώρας”, αλλά και στον δίσκο “εικόνες” συμπεριέλαβε το τραγούδι με τίτλο Λίλιθ. Η ιδία έγραψε τους στίχους, συνέθεσε την μελωδία και τραγούδησε αριστουργηματικά το κομμάτι.
Λίλιθ
Η σκέψη μου για σένανε
μες τη σκιά ας μένει
Όμορφο όνομα, Λιλήθ
γραφή μισοσβησμένη
Μάτια βαθιά σαν έβενος
γαλάζιο το κορμί σου
Ποια χέρια σε καρφώσανε
στη μέση της αβύσσου
Ζούμε άχαρες, μικρές ζωές
Ποια τα μάγια θα μας λύσει
Μες τα σπίτια ζούμε σιωπηλές
Ποια το φόβο θα νικήσει
Παίζεις με φίλτρα μαγικά
μάγισσα της αβύσσου
Μένεις μακριά απ’ τη ζεστή
φωτιά του Παραδείσου
Στα σκοτεινά σε ρίξανε
μα εσύ γυμνή χορεύεις
Γέννα ανήκουστη, τολμάς
και διχασμούς φυτεύεις
Ζούμε άχαρες, μικρές ζωές...
Λουλούδι, νυχτολούλουδο
μελαχρινό μου αηδόνι
Φτεροκοπάς τον πόνο σου
στο σκοτεινό αλώνι
Και νιώθω τα σκιρτήματα
το φτερωτό σημάδι
Δεν τ’ ονομάζω τίποτα
Λιλήθ, πυκνό σκοτάδι
Ζούμε άχαρες, μικρές ζωές...
ΚίρκαΕπειδή έκανα μεγάλη έρευνα επι του θέματος επιμένω. Δεν εξορίστηκε η Λίλιθ. Μόνη της έφυγε. Ήταν η τέλεια γυναίκα.και τέλειος άνθρωπος. Η Λίλιθ δίδαξε στην Εύα οτι δεν γίνετε μόνο για αναπαραγωγή, αλλα και για ευχαρίστηση το σεξ.
Κάρα μετά λέει οτι ο Θεός λέγεται ότι την τιμώρησε σκοτώνοντας η ίδια 100 από τα παιδιά της.
Ο Κάιν μετά τον θάνατο του αδελφού του ,δολοφονία βασικά, περιπλανιέται στην έρημο. Η συναντάει την Λίλιθ ή ο τύπος ρε παιδιά είναι αιμομίχτης. Δεν αναφέρετε άλλο θηλυκό στη Γένεση και μετά. Και τα βιβλία έχουν κενά. Αφήνουν μάλλον κενά.
Επίσης η ιστορία αυτή της δημιουργίας για να σας βάλω φιτίλια να ψάξετε, αναφέρετε στα Ορφικά. Στην αρχή ο άνθρωπος ήταν ανδρόγυνο. Και πέφτοντας στη γη χωρίστηκε, έτσι απο τότε ψάχνει να βρεί το άλλο του μισό.
penthesileia ιλιαδα
Ερωτος Μυστηρια.Θα τα βρειτε με λεπτομερειες στο ΙΔΕΟΘΕΑΤΡΟΝ,και μια λαιβ υπεροχη ηχογραφηση.Το ανδρογυνο και ο πονος του οταν διαχωριστηκε,η μανια του να ξαναβρουν τα δυο μερη το ενα το αλλο.Οι παραδοσιακες θρησκειες φιλοι μου ,ειναι συμβολικες και οχι ερμηνευσιμες με τον τροπο που ερμηνευουμε τωρα το συγχρονο θρησκευτικο προιον.Αν μας καλυπτει το συγχρονο απλοικο συστημα πρεπει να αναρωτηθουμε γιατι δεν μας δοθηκε η εικονα ολοκληρου του δεντρου του,και πρεπει τωρα εμεις να βλεπουμε δογματικα.Και να υποβιβαζουμε μονες μας την γυναικεια φυση.Γιατι αμαρτωλες οι γυναικειες ερωτ.ορμες?Γιατι οχι δωρο θεου?Οπως ειπε η Αιθηροη για το μηλο .Καποιες ερμηνειες μυστηριακες μηπως σκοπιμα αποκρυπτονται ?Μηπως εχουμε μεγαλα θεματα που πρεπει να ανοιξουμε?
ΚίρκαΜπράβο penthesileia. Ωραία το έθεσες όχι γιατί είναι φεμινισμός αλλά γιατί είναι υποτιμητικό σαν γυναίκες να μας υποβιβάζουν τόσο πολύ και να μας θεωρούν μιάσματα, ενω στην πραγματικότητα έχουμε το ιερότερο θεϊκό δώρο. Την σύλληψη.
penthesileia ιλιαδα
Δεν ειναι μονο το υψιστο εργο που παραγει η γυναικεια φυση!Εχει δικαιωμα η γυναικα να ειναι ικανοποιημενη και να απολαμβανει την ψυχικη ισοροποια που της επιφερει η καλη ερωτικη ζωη.Αυτο που μας διαφευγει ειναι οτι εχει η ιδια η ερωτικη πραξη την δικη της μαγεια!Μαγικη ενεργεια που εχει τα δικα της μυστικα,και ευρυ πεδιο χρησης.
................................................................................