αόρατος ναός Admin
Ηλικία : 40 Ημερομηνία εγγραφής : 22/06/2014 Αριθμός μηνυμάτων : 192
| Θέμα: Μυστικισμός - Μούντρα (ανάρτηση από Ilia) Πεμ 25 Σεπ - 14:20:14 | |
| | | ilia
Ηλικία: 30 Ημερομηνία εγγραφής: 08/03/2011 Αριθμός μηνυμάτων: 1900 Reputation: 220
| 8/3/2011, 03:59 | |
|
maggisoyla ΜΥΣΤΙΚΙΣΜΟΣ ΜΥΣΤΙΚΙΣΜΟΣ είναι η μεθοδική μελέτη των δυνάμεων, είτε ενδεχόμενων, είτε φανερών, στον άνθρωπο - μικρόκοσμο και στη Φύση, το μακρόκοσμο. Για να ερευνηθούν τα αποκρυφιστικά φαινόμενα, χρησιμοποιείται μία μέθοδος, η οποία δεν είναι άλλη από τη μέθοδο της επιστήμης. Η επιδίωξη της αποκρυφιστικής επιστήμης θεωρείται ταυτόσημη με εκείνη της θρησκείας.
Όμως, πριν ο άνθρωπος μπορέσει να επιχειρήσει να εξουσιάσει τη Φύση με αποκρυφιστικά μέσα, πρέπει πρώτα να συνειδητοποιήσει ότι ο ίδιος είναι ένας τέλειος μικρόκοσμος - αυτό σημαίνει, ότι στην οργανική, ψυχική και πνευματική του δομή αντικατοπτρίζει και αντανακλά όλα τα στοιχεία και τις διεργασίες, τα οποία εμπεριέχονται στη Φύση.
Ο όρος μυστικισμός προέρχεται από τη ελληνική λέξη "μυστικός". Σχετίζεται με την προσπάθεια του ανθρώπου να πετύχει την "αφύπνιση" ή τη νοητική ένωση, την ταύτιση με κάποια απώτερη, μη αισθητή πραγματικότητα και να κατανοήσει τη φύση της μέσω συνειδητής διαίσθησης ή ενόρασης. Ο μυστικισμός προϋποθέτει πίστη σε ένα ιεραρχικό μεταφυσικό σύστημα στο οποίο συνήθως ο υλικός κόσμος αποτελεί το κατώτερο επίπεδο. Στόχος του μυστικισμού και των μεθόδων του, όπως ο διαολγισμός, είναι η υπέρβαση της ύλης και η επαφή του μυστικιστή με το ανώτερο επίπεδο (π. χ. το χώρο των ιδεών στον πλατωνισμό. Κοινή είναι η αντίληψη πως σε κάθε άνθρωπο εμπεριέχεται ένα υπερκόσμιο, άυλο πνεύμα το οποίο κατάγεται από τα ανώτερα μεταφυσικά επίπεδα αλλά έχει "φυλακιστεί" στον υλικό κόσμο ---μέσω του μυστικισμού αποκτά ξανά επαφή με το μέρος απ' όπου προήλθε. Σε κάποια συστήματα το ανώτερο αυτό μεταφυσικό επίπεδο ταυτίζεται με το θεό. http://el.wikipedia.org
"Don't turn away (don't give in to pain) don't try to hide (though they're screaming your name) don't close your eyes (God knows what lies behind them)don't turn out the light (never sleep never die)"
|
| | | ilia
Ηλικία: 30 Ημερομηνία εγγραφής: 08/03/2011 Αριθμός μηνυμάτων: 1900 Reputation: 220
| 8/3/2011, 04:00 | |
|
Nenya Μούντρα Τα Μούντρας είναι θέσεις και κινήσεις των χεριών και των δακτύλων που προκαλούν λεπτές συνδέσεις στην ροή της ενέργειας μέσα στο σώμα και στον εγκέφαλο.
ΟΙ ΜΟΥΝΤΡΕΣ ΣΤΗΝ ΓΙΟΓΚΑ
Γενικά οφέλη
Έλεγχο των αισθήσεων, έλεγχο της ροής της βιοενέργειας από έξω προς τα μέσα, έλεγχο της ροής της βιοενέργειας μέσα στο βιοενεργειακό μας σώμα, αλλαγή της ψυχικής διάθεσης, εξισορρόπηση των νοητικών λειτουργιών, αυξημένη συγκέντρωση για πιο πετυχημένο διαλογισμό, άνοιγμα των τσάκρα, αφύπνιση παραψυχικών δυνάμεων, θεραπεία, επικοινωνία με το θείο περιβάλλον.
Μπορούν να συνδυαστούν με ασανες (μερικές μούντρες είναι από μόνες τους ασανες).
Στην παράδοση της Γιόγκα θεωρούνται πρακτικές πολύ ισχυρότερες από τις σωματικές ασκήσεις, αλλά ακόμα και από τις τεχνικές πραναγιάμα και τα μπάντας.
Οι μούντρες είναι συγκεκριμένες θέσεις ολοκλήρου του σώματος (ασανες) η μεμονωμένων μερών του όπως τα μάτια, τα χέρια και η γλώσσα.
Στο αρχαίο σύγκραμα Γκεράντα Σαμχίτα αναφέρονται 25 βασικές μούντρες, με την πάροδο του χρόνου όμως δημιουργήθηκαν μέσα από τα βιώματα φωτισμένων ψυχών και νέες.
Μερικές από τις μούντρες παραμένουν μυστικές γιατί σύμφωνα με την παράδοση κατέχουν μεγάλη δύναμη επιρροής και ελέγχου πάνω στα τρία οχήματα μας (φυσικό, ενεργειακό και νοητικό σώμα).
Μούντρα μεταφράζεται από τα σανσκριτικά ως στάση η συμβολική χειρονομία.
Στην δυτική επιστήμη έχει πια συσχετισθεί η δυική κατάσταση του ανθρώπου με συγκεκριμένες θέσεις που παίρνει με το σώμα του καθώς επικοινωνεί με τα περιβάλλοντα (δεν ανάλογα βιβλία για την γλώσσα του σώματος).
Στην αντίστροφη πορεία κάθε στάση που παίρνουμε με το σώμα μας, κάθε χειρονομία επιδρά στα πιο «λεπτά» σώματα μας (βιοενεργειακό, νοητικό, υποσυνείδητο), καθώς και στο περιβάλλον με το οποίο επικοινωνούμε (άλλοι άνθρωποι, ζώα).
Στην εσωτερική παράδοση είναι γνωστό πως άνθρωποι που έχουν προχωρήσει πνευματικά εφαρμόζουν αυθόρμητα μούντρας την ώρα που διδάσκουν η επικοινωνούν.
Συγκεκριμένες χειρονομίες η στάσεις του σώματος χρησιμοποιούνται στην πολιτική η από θρησκευτικούς ηγέτες για τον επηρεασμό των μαζών.
Οι επιδράσεις που δημιουργούνται είναι εξαιρετικά λεπτές και απαιτούν μεγάλη ευαισθησία από κάποιον για να μπορέσει να συλλάβει την αλλαγή η την άπυρου άμεσα ενώνοντας απλά π.χ. τον αντίχειρα με τον δείκτη του χεριού του.
Αυτή την στιγμή δε που γράφω αυτές τις γραμμές δεν μπορώ να σας πω πως έχω βρει συγκεκριμένες επιστημονικές έρευνες που να αποδεικνύουν η απλά να δείχνουν τα συγκεκριμένα αποτελέσματα από τις μούντρες που θα σας παραθέσω.
Όμως οι μούντρες είναι ένα θέμα που βιωματικά τουλάχιστον δείχνει πως πρέπει να το αντιμετωπίσουμε πολύ σοβαρά.
Μούντρες
1α. Ναμαστέ Μούντρα. Μούντρα της προσευχής. Παλάμες ενωμένες. Αφυπνίζει και εκφράζει τις αρετές της ευγνωμοσύνης και της ταπεινότητας.
1β. Αντζάλι Μούντρα: Παραλλαγή του Ναμαστέ μούντρα. Εδώ οι αντίχειρες σταυρώνουν μεταξύ τους. Οι άνδρες τοποθετούν τον δεξί αντίχειρα από επάνω ενώ οι γυναίκες τον αριστερό. Εναρμονίζει την θηλυκή με την αρσενική ενέργεια καθώς και τις λειτουργίες των δύο ημισφαιρίων του εγκεφάλου. Σταθεροποιεί τον νου για αυτό θεωρείται και ιδανική για διαλογισμό. Τιμάμε την θεϊκή ενέργεια μέσα μας και γύρο μας. Χρησιμοποιείται και ως χαιρετισμός ανάμεσα στους ανθρώπους της Γιόγκα γενικώς αλλά και κατά την έναρξη η το τέλος ενός μαθήματος Γιόγκα. Όταν φέρουμε το μούντρα στο μέτωπο κατά τον χαιρετισμό αναγνωρίζουμε την θεία φύση μέσα στον άλλο. Το μούντρα στο μέτωπο είναι και ένας χαιρετισμός προς τον Θεό.
2α. Γκυαν η Τζιαν Μούντρα: Μούντρα της γνώσης. Η αρσενική στάση εκφράζει αυτοέλεγχο και επαναφορτίζει τα ενεργειακά κέντρα. Ο αντίχειρας ενώνεται με τον δείκτη σε κύκλο. Στην πιο ενεργειακή μορφή ο δείκτης λυγίζει τόσο ώστε το νύχι του να ακουμπά στην βάση του αντίχειρα. Ανακυκλώνει την ενέργεια μέσα στο σώμα. Χρησιμοποιείτε για εργασίες κυρίως εσωτερικές. Εδώ ο δείκτης αντιπροσωπεύει τον πλανήτη Δία που χαρακτηρίζεται από την δύναμη της επέκτασης και έτσι μπορεί να θεωρηθεί και το μούντρα της διεύρυνσης της συνειδητότητας. Χρησιμοποιείται στον Διαλογισμό. Τα άλλα δάχτυλα παραμένουν χαλαρά κατά προτίμηση τεντωμένα.
2β. Τσιν Μούντρα: Μούντρα της γνώσης. Η θηλυκή στάση εκφράζει δεκτικότητα και υπομονή.
Έχει τα ίδια κύρια οφέλη με την «αρσενική» μορφή.
Και στα δύο αυτά μούντρα υπάρχει μια συμβολική επίσης παραδοσιακή ερμηνεία. Τα τρία δάχτυλα (μικρό, παράμεσος και μέσος) αντιπροσωπεύουν τις τρεις ποιότητες της φύσης(κατά σειρά τάμας, ράντζας, σάτβας) τις οποίες πρέπει να υπερβούμε με την ίδια σειρά ώστε να κατορθώσουμε να ενώσουμε τον Ατμαν (την ατομική ψυχή) που αντιπροσωπεύεται από τον δείκτη με τον Μπράχμαν (οικουμενική συνειδητότητα) που εδώ αντιπροσωπεύεται από τον αντίχειρας. Έτσι η ένωση αυτή αντίχειρα με δείκτη συμβολίζει και τον ανώτερο σκοπό της Γιόγκα που είναι ακριβώς αυτή η ένωση του Μπράχμαν με τον Άτμαν. Χρησιμοποιείτε σε τεχνικές την ώρα του διαλογισμού που προσπαθούμε νε φέρουμε σε επαφή τον Ατμαν η κάποια από τα ατομικά οχήματα μας με τις ανεξάντλητες εξωτερικές πηγές της παγκόσμιας ενέργειας. Χρησιμοποιείται στον Διαλογισμό.
2γ. Βισάγκρα η Βισάργκα Μούντρα: Η μούντρα της προσφοράς. Σύμφωνα με την παράδοση αυτή τη μούντρα έκανε ο Βούδας όταν ολοκλήρωσε την πρώτη του ομιλία ως ένδειξη προσφοράς της θείας γνώσης δια μέσου αυτού. Ενώνουμε την άκρη του αντίχειρα με την άκρη του δείκτη του δεξιού χεριού αφήνοντας τα άλλα δάχτυλα χαλαρά και τοποθετούμε την παλάμη μπροστά στο κέντρο της καρδιάς. Το άλλο χέρι μπορεί να είναι στην θέση του τσιν μούντρα.
2δ. Σούνι Μούντρα: Το μούντρα της θέλησης. Ενώνουμε την κορυφή του αντίχειρα με την κορυφή του μέσου. Εδώ ο μέσος αντιπροσωπεύει τον πλανήτη Κρόνο που έχει ως χαρακτηριστικό την υπευθυνότητα. Αυξάνει αυτό το μούντρα λοιπόν τη θέληση για μεγαλύτερη αυτοπειθαρχία, βοηθά στο δυνάμωμα των Tapas και αναπτύσσει υπομονή και επιμονή. Μπορούμε να το χρησιμοποιούμε όταν θέλουμε να ενισχύσουμε την θέληση μας για αυτοπειθαρχίες που έχουμε αποφασίσει η την υπομονή μας απέναντι σε δυσκολίες της ζωής.
2ε. Σούρια η Ράβι Μούντρα: Το μούντρα της ενέργειας, Ενώνουμε την κορυφή του αντίχειρα με την κορυφή του παράμεσου. Εδώ ο παράμεσος αντιπροσωπεύει τον ήλιο που είναι η πηγή της ζωής και το κέντρο της ενέργειας του πλανητικού μας συστήματος. Μπορούσε να το χρησιμοποιούμε όταν επικοινωνούμε με τον ήλιο σε συνδυασμό με το Γκαγιάτρι Μάντρα και σε ασκήσεις αναζωογόνησης του βιοενεργειακού μας σώματος.
2στ. Μπούντι Μούντρα: Το μούντρα της επικοινωνίας. Ενώνουμε την κορυφή του αντίχειρα με την κορυφή του μικρού δαχτύλου. Εδώ το μικρό δάχτυλο αντιπροσωπεύει τον πλανήτη Ερμή που αντιπροσωπεύει την επικοινωνία. Μπορούμε να το χρησιμοποιούμε όταν προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε με πνευματικές δυνάμεις. Επίσης μπορούμε να το χρησιμοποιούμε όταν προσπαθούμε να φτιάξουμε αρνητικές σχέσεις και να δημιουργήσουμε σχέσεις αγάπης. Όταν στέλνουμε αγάπη, φως, θεραπεία σε αγαπημένα μας πρόσωπα.
2ζ. Χριντάγια Μούντρα: Το μούντρα της καρδιάς. Ενώνουμε την κορυφή του δείκτη με την βάση του αντίχειρα και ενώνουμε την κορυφή του αντίχειρα με την κορυφή του μέσου. Τα υπόλοιπα δάχτυλα παραμένουν χαλαρά, σε μία παραλλαγή τεντώνουμε το μικρό δάχτυλο. Σύμφωνα με την παράδοση το μούντρα αυτό βοηθάει την ενέργεια να ξεμπλοκάρει το στήθος και να ανοίξει το κέντρο της καρδιάς. Μπορούμε να το χρησιμοποιούμε σε οποιαδήποτε άσκηση που κάνουμε σε σχέση με την απελευθέρωση μπλοκαρισμένων συναισθημάτων η γενικότερα στην προσπάθεια μας για άνοιγμα του Anahata Chakra.
3α. Βίσνου Μούντρα. Η πρώτη μούντρα της μύτης. Χρησιμοποιείται για τις τεχνικές της εναλλασσόμενης αναπνοής και την εξισορρόπηση των ΒΑΓΙΟΥ. Ο αντίχειρας αντιστοιχεί στην Πράνα, ο δείκτης στην Απάνα, ο μεσαίος στην Βυάνα, ο παράμεσος στην Ουντάνα και ο μικρός στην Σαμάνα Βάγιου. Χρησιμοποιείτε για να ελέγξει τη ροή της αναπνοής στα ρουθούνια. Χρησιμοποιείτε το δεξί χέρι γιατί σχετίζεται περισσότερο με το «δόσιμο» ενώ το αριστερό με την «λήψη». Όμως αν για κάποιο λόγο δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το δεξί δεν υπάρχει λόγος να μη το κάνουμε με το αριστερό.
3β. Νασικάγκρα η Νασάγκρα Μούντρα. Η δεύτερη μούντρα της μύτης. Ισχύουν όλα όσα αναφέραμε για την προηγούμενη μούντρα. Εδώ προσθέτουμε ένα επιπλέον στοιχείο, το άγγιγμα του μεσαίου δαχτύλου απαλά στο κέντρο των φρυδιών διεγείροντας έτσι το σημείο προβολής του άτζνα η αγια τσάκρα.
Και στις δύο τεχνικές χρησιμοποιούμε τον αντίχειρα και τον παράμεσο για το ανοιγόκλειμα των ρουθουνιών (το μικρό δεν χρησιμοποιείτε).
4α. Μπαϊράβα Μούντρα: Η μούντρα κατά του φόβου. Η αρσενική της μορφή. Το δεξί χέρι τοποθετείτε πάνω στο αριστερό με τις παλάμες στραμμένες προς τα επάνω. Μπαιράβα είναι μία τρομακτική μορφή του Σίβα.
4β. Μπαϊράβι Μούντρα: Η μούντρα κατά του φόβου. Η θηλυκή της μορφή. Το αριστερό χέρι τοποθετείτε πάνω στο δεξί με τις παλάμες στραμμένες προς τα επάνω. Μπαϊράβι είναι μία τρομακτική μορφή της συνοδού του Σίβα, της Σάκτι.
Μπορούμε να χρησιμοποιούμε αυτές τις μούντρες κατά τον διαλογισμό η σε τεχνικές απελευθέρωσης από φοβίες.
5. Γκρανχίτα Μούντρα: Το μούντρα της ένωσης. Πλέκουμε τα δάχτυλα έτσι ώστε στους άνδρες από πάνω να είναι ο δεξιός αντίχειρας ενώ στις γυναίκες ο αριστερός. Συνδυάζει τις ιδιότητες του ναμαστέ και του αντζάλι μούντρα. Το «μαξιλαράκι» που σχηματίζουν οι μύες του χεριού στην βάση του αντίχειρα λέγεται και Όρος της Αφροδίτης για αυτό το μούντρα αυτό θα το βρούμε και ως το κλείδωμα της Αφροδίτης. Εναρμονίζει την θηλυκή με την αρσενική ενέργεια και ιδιαίτερα την σεξουαλική ενέργεια. Τιμάμε την θεϊκή ενέργεια μέσα μας και γύρο μας δείχνοντας ευγνωμοσύνη και τη ταπεινότητα. Εμβαθύνει την σχέση μας με το θείο περιβάλλον. Το χρησιμοποιούμε στην Γιόγκα και ως αναπαράσταση της ένωσης της ύλης με το πνεύμα.
6α. Απάνα Βάγιου Μούντρα: Οι μούντρες των ζωτικών στοιχείων η της εξισορρόπησης των βάγιου. Πρώτη πράνα βάγιου μούντρα.
Να θυμηθούμε εδώ πως η κοσμική Πράνα παίρνει διάφορες μορφές ή εκδηλώνεται με διαφορετικούς τρόπους ή έχει κάποιες κύριες διαφορετικές εργασίες μέσα στο σώμα μας.
Την Πράνα Βάγιου που είναι υπεύθυνη για την απορρόφηση της Πράνα και της εισόδου του οξυγόνου στο σώμα. Υπεύθυνη για την αναπνοή και εδρεύει στο στήθος. Αντιπροσωπεύεται από τον αντίχειρα.
Την Σαμάνα Βάγιου που είναι υπεύθυνη για την πέψη και την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών από την τροφή. Εδρεύει μεταξύ αφαλού και διαφράγματος και αντιπροσωπεύεται από τον μικρό δάχτυλο.
Την Απάνα Βάγιου που είναι υπεύθυνη του απεκκριτικού συστήματος και της εκσπερμάτωσης. Υπεύθυνη επίσης για την αναπαραγωγή και την απέκκριση και εδρεύει στην κοιλιά. Αντιπροσωπεύεται εδώ από τον δείκτη.
Την Ουντάνα Βάγιου που είναι υπεύθυνη για την επικοινωνία δια μέσου του λόγου. Υπεύθυνη για την ομιλία την έκφραση και την σκέψη. Εδρεύει στον λαιμό και αντιπροσωπεύεται από τον παράμεσο.
Την Βυάνα Βάγιου που είναι υπεύθυνη για τον συντονισμό όλων των Βάγιου, το ενεργειακό μας απόθεμα σε πράνα μέσα στο σώμα. Αντιπροσωπεύεται από τον μέσο.
Σε αυτή τι μούντρα ενώνουμε τις άκρες του αντίχειρα με αυτές του δείκτη και του μέσου. Εδώ ο αντίχειρας αντιπροσωπεύει επίσης την φωτιά, ο δείκτης τον αέρα και ο μέσος τον αιθέρα.
Έτσι με αυτό το μούντρα εξισορροπούμε τα συγκεκριμένα στοιχεία και συγχρόνως τις μορφές της πράνας μέσα στο σώμα και τις λειτουργίες των οργάνων για τα οποία είναι υπεύθυνες.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ενώ συγχρόνως χρησιμοποιούμε το μάντρας Ομ Απανάγια Σουαχά.
6β. Πράνα Βάγιου Μούντρα: Οι μούντρες των ζωτικών στοιχείων η της εξισορρόπησης των βάγιου. Δεύτερη πράνα βάγιου μούντρα. Σε αυτό τι μούντρα ενώνουμε τις άκρες του αντίχειρα με αυτές του μέσου και του παράμεσου. Εδώ ο αντίχειρας αντιπροσωπεύει επίσης την φωτιά, ο μέσος τον αιθέρα και ο παράμεσος τη γη
Έτσι με αυτή το μούντρα εξισορροπούμε τα συγκεκριμένα στοιχεία και συγχρόνως τις μορφές της πράνας μέσα στο σώμα και τις λειτουργίες των οργάνων για τα οποία είναι υπεύθυνες.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ενώ συγχρόνως χρησιμοποιούμε το μάντρας Ομ Πρανάγια Σουαχά.
6γ. Σαμάνα Βάγιου Μούντρα: Τρίτη πράνα βάγιου μούντρα. Σε αυτό τι μούντρα ενώνουμε τις άκρες του αντίχειρα με αυτές του παράμεσου και του μικρού δαχτύλου. Εδώ ο αντίχειρας αντιπροσωπεύει επίσης την φωτιά, ο παράμεσος τη γη και ο μικρός το νερό.
Έτσι με αυτή το μούντρα εξισορροπούμε τα συγκεκριμένα στοιχεία και συγχρόνως τις μορφές της πράνας μέσα στο σώμα και τις λειτουργίες των οργάνων για τα οποία είναι υπεύθυνες.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ενώ συγχρόνως χρησιμοποιούμε το μάντρας Ομ Σαμανάγια Σουαχά.
6δ. Ουντάνα Βάγιου Μούντρα: Οι μούντρες των ζωτικών στοιχείων η της εξισορρόπησης των βάγιου. Τέταρτη πράνα βάγιου μούντρα. Σε αυτό τι μούντρα ενώνουμε τις άκρες όλων των δαχτύλων.
Έτσι με αυτή το μούντρα εξισορροπούμε όλα τα συγκεκριμένα στοιχεία και συγχρόνως όλες τις μορφές της πράνας μέσα στο σώμα και τις λειτουργίες των οργάνων για τα οποία είναι υπεύθυνες.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ενώ συγχρόνως χρησιμοποιούμε το μάντρας Ομ Ουντανάγια Σουαχά.
6ε. Βυάνα Βάγιου Μούντρα: Οι μούντρες των ζωτικών στοιχείων η της εξισορρόπησης των βάγιου. Πέμπτη πράνα βάγιου μούντρα. Σε αυτό τι μούντρα ενώνουμε τις άκρες όλων των δαχτύλων.
Έτσι με αυτή το μούντρα εξισορροπούμε όλα τα συγκεκριμένα στοιχεία και συγχρόνως όλες τις μορφές της πράνας μέσα στο σώμα και τις λειτουργίες των οργάνων για τα οποία είναι υπεύθυνες.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ενώ συγχρόνως χρησιμοποιούμε το μάντρας Ομ Βυανάγια Σουαχά.
7α. Γιόνι Γκυαν Μούντρα: Η αρσενική στάση της μούντρας της ζωής. Ενώνουμε τις παλάμες και πλέκουμε τα δάχτυλα. Τεντώνουμε τους δείκτες με τους αντίχειρες σταυρωμένους και το δεξί από επάνω. Εξισορροπεί τις σεξουαλικές ενέργειες στο σώμα ενισχύοντας κυρίως την αρσενική.
Ενισχύει την αυτοπεποίθηση και την θέληση.
7β. Γιόνι Τσιν Μούντρα: Η θηλυκή στάση της μούντρας της ζωής. Ενώνουμε τις παλάμες και πλέκουμε τα δάχτυλα. Τεντώνουμε τους δείκτες και ενώνουμε τους αντίχειρες στην κορυφή τους. Εξισορροπεί τις σεξουαλικές ενέργειες στο σώμα ενισχύοντας κυρίως την θηλυκή. Ενισχύει την υπομονή. Σύμφωνα με μία άποψη βοηθάει τις γυναίκες κατά την εμμηνόπαυση.
8. Απχάγια Μούντρα: Η μούντρα της δύναμης. Σηκώνουμε την δεξιά παλάμη στο ύψος του ώμου με τα δάχτυλα χαλαρά ενωμένα ως εξής. Δείκτη, μέσο και παράμεσο μεταξύ τους. Στην Γιόγκα χρησιμοποιείται και ως χαιρετισμός όταν θέλουμε να δηλώσουμε ότι όλα θα πάνε καλά. Μπορεί να συνδυαστεί με άλλα μούντρα στο αριστερό χέρι δυναμώνοντας την αποτελεσματικότητα τους.
9. Μπράχμα Μούντρα: Η μούντρα της συνειδητότητας. Διπλώνουμε τους αντίχειρες μέσα στις παλάμες και κλείνουμε τα υπόλοιπα δάχτυλα από επάνω. Μετά τοποθετούμε αντίστροφα τα χέρια πάνω στους μηρούς και ενώνουμε τις αρθρώσεις των δαχτύλων. Τα μικρά δάχτυλα είναι σε επαφή με την κοιλιά μας. Την χρησιμοποιούμε για να διεγείρουμε η να ελέγξουμε η να βοηθήσουμε την προσπάθεια μας για πιο αποτελεσματική πλήρη αναπνοή. Αυτή η μούντρα συνδέει όλες τις ενεργειακές διαδρομές των χεριών και δημιουργεί μια άμεση επίδραση της πλήρους αναπνοής (πέρα από τα υπόλοιπα οφέλη) πάνω στο βιοενεργειακό μας σώμα.
10. Αγκοτσάρα η αγκότσαρι Μούντρα: Πρώτη μούντρα ματιών. Συγκεντρώνουμε το βλέμμα μας στην άκρη της μύτης. Αναπτύσσει την συγκέντρωση, αφυπνίζει το Μουλαντάρα Τσάκρα και την Κουνταλίνι. Γυμνάζει τα μάτια και βελτιώνει την όραση. Μειώνει τις σκέψεις. Κατευνάζει τον θυμό. Θεωρείτε και ως η αρσενική έκφραση της μούντρας των ματιών μιας και την ώρα που συγκεντρωνόμαστε βλέπουμε έντονα το γράμμα η σύμβολο Λ. Συνδυάζεται με κράτημα της αναπνοής και διπλό μπάντας.
11. Σαμπάβι Μούντρα: Δεύτερη Μούντρα ματιών. Συγκεντρώνουμε το βλέμμα μας στο κέντρο ανάμεσα στα φρύδια. Αναπτύσσει την συγκέντρωση, αφυπνίζει το Ατζνα Τσάκρα. Γυμνάζει τα μάτια και βελτιώνει την όραση. Μειώνει τις σκέψεις. Εξελίσσει την συνείδηση. Μειώνει το άγχος. Θεωρείτε και ως η θηλυκή έκφραση της μούντρας των ματιών μιας και την ώρα που συγκεντρωνόμαστε βλέπουμε έντονα το γράμμα η σύμβολο V. Συνδυάζεται με κράτημα της αναπνοής και διπλό μπάντας.
12. Κέτσαρι Μούντρα: Η Μούντρα της γλώσσας. Στην προχωρημένη θέση αφυπνίζει σύμφωνα με την παράδοση το Λαλάνα Τσάκρα και εκκρίνεται το Αμριτ (το νέκταρ της Αθανασίας) και ο ασκούμενος υπερβαίνει την πείνα και την δίψα. Αφυπνίζει την Κουνταλίνι και κρατά το σώμα με ακμαίες τις ζωτικές δυνάμεις του.
Διπλώνουμε τη γλώσσα προς τα πίσω και φέρνουμε την άκρη όσο πιο πίσω μπορούμε χωρίς να ζοριστούμε. Η κάτω πλευρά ακουμπάει στον ουρανίσκο.
13. Ασβίνι Μούντρα: Η βασική Μούντρα της αφύπνισης. Σύσπαση και τράβηγμα των μυών του πρωκτού. Συγκρατεί την Πράνα μέσα στο σώμα και την σπρώχνει μέσα από την Σουσούμνα προς τα ανώτερα κέντρα συνειδητότητας. Βοηθάει στην συγκράτηση της σεξουαλικής ενέργειας. Η επίδραση της ενισχύεται στις ανάστροφες ασκήσεις.
14. Βαζρόλι Μούντρα: Σύσπαση της ουρήθρας. Ο άνδρας ανεβάζει τους όρχεις και η γυναίκα συσπάει τον κόλπο. Τονώνει τα σεξουαλικά όργανα. Ελέγχει την εκσπερμάτωση. Βοηθάει στην συγκράτηση της σεξουαλικής ενέργειας.
15. Σανμούκι Μούντρα: Το κλείσιμο των 9 ή 7 πυλών. Βοηθάει στο Pratiyahara. Καθόμαστε σε οποιαδήποτε διαλογιστική στάση. Εισπνέουμε αργά και βαθιά και καθώς κρατάμε τον αέρα κλείνουμε τα αυτιά με τους αντίχειρες, τα μάτια με τους δείκτες, τα ρουθούνια με τα μεσαία δάχτυλα και τοποθετούμε τους παράμεσους και τα μικρά δάχτυλα πάνω και κάτω από τα χείλη για να κλείσουμε το στόμα. Ενώ κρατάμε την αναπνοή συγκεντρωνόμαστε στο αγια τσάκρα στο κέντρο του εγκεφάλου μας και αφουγκραζόμαστε τους εσωτερικούς ήχους. Για να εκπνεύσουμε χαλαρώνουμε την πίεση στα μεσαία δάχτυλα.
Στο κλείσιμο και των 9 πυλών σφίγγουμε τον πρωκτό και την ουρήθρα.
16. Μπούτσαρι Μούντρα: Η ενατένιση του κενού. Συγκεντρωνόμαστε με περιφερειακή όραση με ανοιχτά στην αρχή και κατόπιν με κλειστά μάτια στο μικρό δάχτυλο της αντεστραμένης δεξιάς παλάμης μας. Βοηθάει στο Pratiyahara.
17. Πράνα η Σάντι Μούντρα: Η μούντρα της ειρήνης. Η επίκληση της ενέργειας. Δημιουργεί συνειδητοποίηση του Pranamayacosa. Δημιουργεί ροή της Πράνα προς το σώμα. Αυξάνει τον προσωπικό μαγνητισμό, την δύναμη, την ζωτικότητα και την υγεία. Φέρνει ειρήνη σε κάθε μέρος της ύπαρξης μας. Είναι μια εσωτερική στάση ειρήνης και μια εξωτερική στάση λήψης ενέργειας από την ανεξάντλητη παγκόσμια πηγή. Χρησιμοποιείτε πριν από ενεργειακές θεραπείες, είτε από κοντά, είτε από μακριά.
Δημιουργεί προσωπική δύναμη και αυτοπεποίθηση και μία εσωτερική και εξωτερική λάμψη υγείας. Εκτελείτε σε επτά στάδια.
Στάδιο πρώτο: Καθόμαστε σε οποιαδήποτε διαλογιστική στάση και κάνουμε μια χαλάρωση του σώματος έχοντας τα χέρια μας σε τσιν μούντρα.
Στάδιο δεύτερο: Φέρνουμε τα χέρια μας σε μπαϊράβα η μπαϊράβι μούντρα. Εισπνέουμε και εκπνέουμε πλήρως. Στο τέλος της εκπνοής με εξωτερικό κράτημα εκτελούμε μούλα μπάντα ενώ συγχρόνως συγκεντρωνόμαστε του μουλαντάρα τσάκρα.
Στάδιο τρίτο: Αφού ξεκλειδώσουμε τη μούλα μπάντα αρχίζουμε να εισπνέουμε αργά με πλήρη αναπνοή. Σε αυτό το στάδιο ολοκληρώνουμε την κοιλιακή αναπνοή ενώ συγχρόνως τα χέρια μας ανεβαίνουν μπροστά στην κοιλιά και οραματιζόμαστε ενεργοποιημένα συνεχόμενα τα σβαντιστάνα και μανιπούρα τσάκρα.
Τέταρτο στάδιο: Συνεχίζουμε με πλευρική και αναπνοή και συγχρόνως τα χέρια μας φτάνουν μπροστά στο στήθος ενώ οραματιζόμαστε ενεργοποιημένο το κέντρο της καρδιάς.
Πέμπτο στάδιο: Συνεχίζουμε με θωρακική αναπνοή και συγχρόνως τα χέρια μας φτάνουν μπροστά στο κέντρο του μετώπου ενώ οραματιζόμαστε ενεργοποιημένα τα κέντρα του λαιμού και το ατζνα τσάκρα.
Έκτο στάδιο: Ενώ πραγματοποιούμε εξωτερικό κράτημα ανοίγουμε τα χέρια δεξιά και αριστερά στο ύψος των αυτιών και με τις παλάμες προς τα επάνω. Όλα τα μέρη του σώματος μας είναι χαλαρά και οι αγκώνες λυγισμένοι. Αφού βλέπουμε την ενέργεια να έχει ανέβει μέχρι το σαχασράρα τσάκρα το οραματιζόμαστε ενεργοποιημένο και συγχρόνως μια αύρα καθαρού φωτός να εκπέμπεται από το κεφάλι μας. Νιώθουμε ειρήνη και αγάπη για το εαυτό μας και για όλα τα όντα του σύμπαντος.
Έβδομο στάδιο: Εκπνέοντας επιστρέφουμε τα χέρια στην αρχική τους θέση και εκτελούμε και πάλι κατά το εξωτερικό κράτημα μούλα μπάντα.
Εκτελούμε και πάλι όλη την διαδικασία από την αρχή, από το πρώτο στάδιο επαναλαμβάνοντας επτά η πολλαπλάσιους γύρους.
18. Μάχα Μούντρα: Η διέγερση της Σουσούμνα. Πρώτη Μούντρα σώματος. Είναι η γνωστή σε όλους μισή τσιμπίδα στις 45ο(τζάνου σιρσάσανα). Μπορεί να συνδυαστεί με αναπνοή, διπλό μπάντας και σαμπάβι η αγκοτσάρα μούντρα.
19. Βιπαρίτα Καράνι Μούντρα: Η αφύπνιση του Βισούντι Τσάκρα. Δεύτερη Μούντρα σώματος. Είναι η γνωστή σε όλους παραδοσιακή στάση της μισής λαμπάδας.
20. Γιόγκα Μούντρα: Η Γιόγκικη σφραγίδα. Η αφύπνιση του Άτζνα Τσάκρα. Τρίτη Μούντρα σώματος.
21. Πασίνι Μούντρα: Τέταρτη Μούντρα σώματος. Βοηθάει στο Pratiyahara. Η διαφορά από την κλασική θέση της άσανα είναι ότι αγκαλιάζουμε τα πόδια μας.
http://www.hathayogascience.gr/moyntres/moyntres.h...
--- Be the Love you wish to see in the world!!! :D
"Don't turn away (don't give in to pain) don't try to hide (though they're screaming your name) don't close your eyes (God knows what lies behind them)don't turn out the light (never sleep never die)"
|
|
| |
|