angels1
Ημερομηνία εγγραφής : 07/03/2011 Αριθμός μηνυμάτων : 1252
| Θέμα: Πάολο Ουτσέλο ... Δευ 21 Μαρ - 22:41:32 | |
| Η μάχη του Σαν Ρομάνο
Αυτός ο πίνακας είναι το έμβλημα της προοπτικής, στην οποία ο Πάολο Ουτσέλο έδινε μεγάλη έμφαση. Πρόκειται για το κεντρικό τμήμα ενός κύκλου τριών μεγάλων συνθέσεων που σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, τις παρήγγειλε ο Λιονάρτο Μπαρτολίνι, άνθρωπος με μεγάλη πολιτική επιρροή στην Φλωρεντία. Ύστερα από χρόνια, τα έργα πέρασαν στην κατοχή του Λορέντζο του Μεγαλοπρεπούς στο Παλάτσο Μεντίτσι. Ο Πάολο Ουτσέλο απεικονίζει τη μάχη που έγινε στο Σαν Ρομάνο το 1432, μια σύγκρουση όπου αναμετρήθηκαν οι Φλωρεντινοί, με αρχηγό τον Νικολό ντα Τολεντίνο, και οι Σιενέζοι οδηγούμενοι από τον Μπερναρντίνο ντελά Τσάρντα και σύμμαχοι του δούκα του Μιλάνου. Η νίκη των Φλωρεντινών ήταν αποτέλεσμα της αποφασιστικής παρέμβασης του Κοτινιόλα, ξακουστού κοντοτιέρου. Ο ζωγράφος τοποθετεί καθέναν από τους αρχηγούς στο κέντρο κάθε επεισοδίου. Στο ξεκίνημα της μάχης, που απεικονίζεται στον πίνακα που βρίσκεται σήμερα στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, οι Φλωρεντινοί είναι παραταγμένοι γύρω από τον Νικολό ντα Τολεντίνο. Η άφιξη του Κοτινιόλα απεικονίζεται στον πίνακα του Λούβρου. Το κεντρικό επεισόδιο, που βρίσκεται στα Ουφίτσι, απεικονίζει την καθοριστική γραμμή της σύγκρουσης με μια επινόηση του ζωγράφου: Ο Σιενέζος αρχηγός Μπερναρντίνο ντέλα Τσάρντα ρίχνεται από το άλογο. Με αυτόν τον τρόπο, η σκηνή παρουσιάζει με μεγάλη αμεσότητα το γύρισμα της τύχης προς όφελος των Φλωρεντινών. Ο πίνακας των Ουφίτσι είναι ο μόνος που φέρει την υπογραφή του ζωγράφου κάτω αριστερά.
Πηγή: Εθνος της Κυριακής mariaaggelopoulou.gr
| |
|