| H Ψυχή... το Εργαστήριο του Κόσμου... Και ο Νους... ο Αλχημιστής των Πάντων... και η Αλήθεια, οδηγός! |
Είθε στους δρόμους της ουσίας σου να πορευθείς και στα μυστικά απόκρυφα αρχεία της ψυχής σου... Είναι άπειρες οι κατευθύνσεις στο Άπειρο Σύμπαν… Το ταξίδι μαγικό και ατελείωτο… Έχεις πολλά να χαρτογραφήσεις…
|
|
| ΞΩΤΙΚΑ | |
| | Συγγραφέας | Μήνυμα |
---|
ilia
Ηλικία : 40 Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2011 Αριθμός μηνυμάτων : 1946
| Θέμα: ΞΩΤΙΚΑ Τρι 8 Μαρ - 4:11:37 | |
| ΞΩΤΙΚΑNenya Ξωτικά- Η Γλώσσα τουςΚουένυα Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση Quenya Κουένυα Ομιλείται σε: Ομιλητές: άγνωστος Κατάταξη: Ταξινόμηση: Τεχνητή γλώσσα Καλλιτεχνική γλώσσα Κουένυα Kατάσταση Επίσημη γλώσσα: ΟΧΙ Ρυθμιστής: Δεν υπάρχει ρυθμιστής Κώδικες γλώσσας ISO 639-1 κανένα ISO 639-2/Β art ISO 639-3 qya SIL H Κουένυα είναι μια τεχνητή γλώσσα που δημιουργήθηκε από τον Άγγλο συγγραφέα Τζον Ρόναλντ Ρούελ Τόλκιν σαν μία από τις δυο κυριότερες γλώσσες που χρησιμοποιεί η φυλή των Ξωτικών στα βιβλία του. Η Κουένυα χαρακτηρίζεται ως η γλώσσα των Υψηλών Ξωτικών καθότι τη μιλούσαν οι φυλές των Νόλντορ, των Βάνυαρ και μερικών Τέλερι. Τα Ξωτικά αυτά ονομάζονταν Υψηλά, επειδή είχαν φτάσει και ζούσαν στην ήπειρο Βάλινορ, την χώρα των Βάλαρ. Την Κουένυα μίλησαν ακόμα και οι Βάλαρ, οι Μάγοι (Ίσταρι), και έπειτα οι Άνθρωποι που ζούσαν στο Ευλογημένο νησί του Νούμενορ. Συγγενής γλώσσα της Κουένυα ήταν η Σίνταριν η οποία δεν είχε σχέση με το Βάλινορ και εξελίχτηκε στη Μέση Γη. Κατά την διάρκεια της Τρίτης Εποχής οπου διαδραματίζεται Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών, η Κουένυα υποτίθεται οτι ήταν συντηριτική και αρχαϊκή γλώσσα. Η χρήση της στη Μέση Γη ήταν αρκετά περιορισμένη, μόνο στο Βασίλειο της Γκαλάντριελ και του Κέλεμπορν, το Λοθλόριεν, σε ποίηση και σε αρχαία έγγραφα. Είναι φανερό οτι στην Τρίτη Εποχή, ο Τόλκιν έδωσε στην Κουένυα το ρόλο που είχε η Λατινική γλώσσα στο Μεσαίωνα. Μάλιστα ο ίδιος τη χαρακτήριζε "Elf-latin". Πίνακας περιεχομένων [Απόκρυψη] 1 Κατασκευή και ιστορία 2 Δομή 2.1 Γραμματική 2.2 Φωνολογία 2.3 Τονισμός 3 Γραφή 4 Εξωτερικοι συνδεσμοι [Επεξεργασία] Κατασκευή και ιστορία Σύμφωνα με όσα γράφει στον πρόλογο του βιβλίου, η Κουένυα θα βασιζόταν στα Λατινικά, περισσότερο στην γραμματική και συντακτική της μορφή, ενώ ο ήχος της θα είχε βάση τα Αρχαία Ελληνικά και τα Φιλανδικά. Ο Τόλκιν το 1917 είχε ήδη σχηματίσει ένα βασικό λεξικό για μια πρώιμη εκδοχή της Κουένυα, το Gnomish Lexicon. Λέξεις Κουένυα, σε ονόματα ηρώων, τοποθεσιών αλλα και σε μικρές φράσεις εμφανίζονται στο πρώιμο αδημοσίευτο έργο του που απετέλεσε τη βάση του Σιλμαρίλλιον. Μαζί με αυτές, ο Τόλκιεν εφευρίσκει και φανταστικές 'ρίζες' των λέξεων απο οπου προέρχονται, διατηρώντας έτσι ετυμολογική συνοχή και συμβατότητα τόσο μέσα στη γλώσσα, όσο και με άλλες συγγενικές γλώσσες που μιλούσαν άλλες φυλές των Ξωτικών. Αργότερα. το 1938 ολοκλήρωσε μια δεύτερη, πληρέστερη εργασία του, τις Etymologies. Σ' αυτές περιέχονται όλες οι ρίζες των λέξεων που χρησιμοποιούνται για την ονοματολογία τόπων και ηρώων στα έργα του. Η Κουένυα στη δημιουργική πορεία του Τόλκιν έχει περάσει απο πολλά στάδια, αναθεωρήσεις και αλλαγές, με αποτέλεσμα η γλώσσα όπως εμφανίζεται στις σημειώσεις του 1917, να διαφοροποιείται αρκετά απο την 'τελική' γλώσσα που εμφανίζεται στον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. Ο ίδιος είχε γράψει φράσεις και μεγαλύτερα κείμενα σε Κουένυα. Ένα από αυτά τα ποιήματα βρίσκεται στο πρώτο βιβλίο του Άρχοντα των Δαχτυλιδιων Η Συντροφιά του Δαχτυλιδιού, και το εκφωνεί η Γκαλάντριελ, με τον τίτλο Namárië (Έχε Γειά). Σήμερα, παρότι έχουν περάσει χρόνια απο το θάνατο του συγγραφέα, η Κουένυα μελετάται ακόμα απο φιλολόγους, γλωσσολόγους ή απλούς αναγνώστες που θαυμάζουν το έργο του. Μια επιτροπή συντακτών έχει αναλάβει να δημοσιεύσει προσωπικές "γλωσσολογικές" σημειώσεις του συγγραφέα και η προσπάθεια συνεχίζεται μέχρι σήμερα, προσθέτοντας πολλά στην κατανοηση των γλωσσών. Η κατασκευή της γλώσσας όμως είναι τόσο αποσπασματική και περιορισμένη που αποκλείεται η πρακτικη χρήση της (στα πρότυπα πχ της Εσπεράντο) αν και έχουν γίνει πολλές (αμφιλεγόμενες) απόπειρες τυποποίησης και ανακατασκευής της. [Επεξεργασία] Δομή Η Κουένυα ακολουθεί γενικά τη δομή της Ινδοευρωπαϊκής και όπως αναφέρθηκε, θυμίζει αρκετά τη Λατινική. [Επεξεργασία] Γραμματική Η γραμματική της Κουένυα δεν είναι πολύ ανεπτυγμένη και κατα συνέπεια δεν είναι εντελώς γνωστή ή κατανοητή σε αυτούς που έχουν προσπαθήσει να την μελετήσουν. Είναι γνωστό όμως οτι τα ουσιαστικά έχουν τις πτώσεις των Αρχαίων Ελληνικών και Λατινικών (Δοτική, Αφαιρετική πτώση), συν άλλων που υπήρχαν στις αρχαίες Ινδοευρωπαϊκές γλώσσες όπως η Τοπική πτώση και η Οργανική πτώση κλπ. Όπως στα Αρχαία Ελληνικά, τα ουσιαστικά έχουν 3 αριθμούς, ενικό, δυικό και πληθυντικό (alda, aldat/aldu, aldar), συν ένα είδος "μερικου" πληθυντικού με ασαφή τρόπο χρήσης (aldali). Οι αντωνυμίες υπάρχουν κυρίως σε προσφυματική μορφή, τόσο στα ρήματα (hiruva-lye, θα βρεις), όσο και στα ουσιαστικά οπου δηλώνουν κατοχή (parma-lya, το βιβλίο σου). Τα ουσιαστικά που έχουν κολημένη την αντωνυμία, θεωρούνται μία λέξη, και κλίνονται αναλόγως. Για παράδειγμα η γενική του parma είναι parmo. Του parmalya όμως έιναι parmalyo (δηλαδή το τελικό -ο μπήκε στο τέλος, σα να ήταν μια λέξη, και όχι parmo-lya). Τα ρήματα όπως αναφέρθηκε κλίνονται με αυτό τον τρόπο. Οι κανόνες σχηματισμού των χρόνων όμως δεν είναι πλήρως κατανοητοί. [Επεξεργασία] Φωνολογία Εμφανισιακά, η ύπαρξη της γλώσσας αποδίδει αυτό που ο Τόλκιν αποκαλούσε 'φωνοαισθητική' και η Κουένυα χαρακτηρίζεται απο 'όμορφους' και απαλούς ήχους, που ταιριάζουν στις τραγουδιστές φωνές των Ξωτικών, όπως περιγράφονται στο κείμενο, με πολλά και ανοιχτά φωνήεντα. Κατα συνέπεια, η Κουένυα ακολουθεί μια κάπως αυστηρή φωνολογία. Για παράδειγμα οι περισσότερες λέξεις τελειώνουν σε φωνήεν, δεν επιτρέπονται πολλοί συνδυασμοί συμφωνων, ενω καθε λέξη μπορεί να τελειώνει μόνο με τα σύμφωνα s, t, r, n, l, nt. Οι σκληροί ήχοι b, d, g, απαντώνται μόνο υπο προϋποθέσεις. Υπάρχουν και ήχοι που δεν βρίσκονται στα Ελληνικά, όπως πχ το αρχικό ñ καθώς και οι άηχοι hr, hl. Οι φθόγγοι αυτοί όμως υποτίθεται οτι με το πέρασμα του χρόνου απλοποιήθηκαν σε κανονικά n, r, l. Επίσης, πάλι αντίθετα με τα Ελληνικά, υπάρχουν και μακρά φωνήεντα. Τα φύσει μακρά δηλώνονται με την οξεία (πχ á). Τα θέση μακρά είναι αυτά που προηγούνται απο 2 ή περισσότερα σύμφωνα, πχ alda Αξίζει να αναφερθεί, τέλος, οτι προκειμένου να βοηθηθούν οι Αγγλόφωνοι αναγνώστες, ο Τόλκιν το τελικό e το σημείωνε με δύο τελείες, για να τονίσει οτι (σε αντίθεση με τα Αγγλικά) δεν είναι σιωπηλό αλλά προφέρεται κανονικά. Linte και lintë είναι το ίδιο ακριβώς, αλλά οι τελείες υπενθιμίζουν στους Αγγλόφωνους και Γαλλόφωνους οτι προφέρεται 'λίντε' και όχι 'λιντ'. Παρομοίως ονόματα όπως Eärendil χρησιμοποιούν τα διαλυτικά για να δείξουν οτι δεν προφέρονται όπως πχ. το Αγγλικό ear (ɪə(r)) αλλά εαρ. [Επεξεργασία] Τονισμός Οι κανόνες τονισμού είναι αυτοί της Λατινικής: Η λέξη τονίζεται στην παραλήγουσα όταν είναι μακρά, αλλιώς στην προπαραλήγουσα. [Επεξεργασία] Γραφή Το πρώτο άρθρο της διακύρηξης των δικαιωμάτων του ανθρώπου στα Αγγλικά, αποδιδόμενο σε Tengwar (Η πρώτη φράση διαβάζεται: All human beings are born free...) Η Κουένυα έχει το δικό της αλφάβητο. Στα βιβλία φυσικά χρησιμοποιείται περισσότερο η λατινική της γραφή, ο Τόλκιν είχε όμως δημιουργήσει μια δική του, που μέσα στο βιβλίο του Σιλμαρίλλιον την αποδίδει στο Ξωτικό Φέανορ. Η γραφή αυτή ονομάζεται Tengwar, και κύριο χαρακτηριστικό της είναι ότι τα φωνήεντα δεν έχουν δικό τους σύμβολο, αλλά γράφονται σαν τόνοι πάνω από το σύμφωνο της κάθε συλλαβής. Η 'οξεία' πάνω από το πρώτο γράμμα συμβολίζει το φωνήεν e, ενώ οι τρεις τελείες πάνω από το δεύτερο το a. Η προφορά της λέξης αυτής είναι Tengwar. Το κάθε γράμμα Tengwar αποτελείται από έναν συνδυασμό telco (κοντάρι) και luva (τόξου). Όπως φαίνεται από την εικόνα, τα τόξα μπορεί να είναι ανοιχτά ή κλειστά, ή ακόμα και διπλά. Το κάθε στοιχείο απο αυτά αντικατοπτρίζει και μια ξεχωριστή φωνητική ιδιότητα: για παράδειγμα σε απλές μορφές αποτελούν απλά τα στιγμιαία (t, p, k). Τα διπλά τόξα δηλώνουν τον ίδιο φθόγγο, αλλά αντίστοιχα με φωνή (nd, mb, ng) ενώ τα ανεβασμένα κοντάρια υποδηλώνουν δάσυνση (th, f, ch). Συνδυασμός αυτών των δύο παράγει κάτι ενδιάμεσο (nt, mp, nc). Το κάθε γράμμα λοιπον, σχηματίζεται ανάλογα με τον ήχο που αντιπροσωπεύει, με συνδυασμό των παραπάνω στοιχείων. Ο Τόλκιν συνήθιζε να γράφει κείμενα και προσωπικές σημειώσεις σε Tengwar, χρησιμοποιώντας τα κυρίως για να αποδώσει Αγγλικούς φθόγγους με αυτά. Παράδειγμα χρήσης των Tengwar στα Αγγλικά φαίνεται στην εικόνα παραπάνω. Μετά την επιτυχία του Άρχοντα, αναγνώστες ανα τον κόσμο έχουν επινοήσει δικά τους συστήματα απόδοσης και άλλων γλωσσών με Tengwar, όπως Γαλλικά, Σουηδικά, Φινλανδικά κλπ. [Επεξεργασία] Εξωτερικοι συνδεσμοι Γραμματική ανάλυση της Κουένυα Μαθήματα για "εκμάθηση" της γλώσσας Quetin i lambë eldaiva - άλλο μάθημα της γλώσσας Κούενυα και Ελληνικά - ανάλυση ομοιοτήτων Κουένυα και Ελληνικής γλώσσας http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%BF%CF%85%CE...--- Be the Love you wish to see in the world!!! :D | |
| | | ilia
Ηλικία : 40 Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2011 Αριθμός μηνυμάτων : 1946
| Θέμα: Απ: ΞΩΤΙΚΑ Τρι 8 Μαρ - 4:20:52 | |
| | |
| | | ilia
Ηλικία : 40 Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2011 Αριθμός μηνυμάτων : 1946
| Θέμα: Απ: ΞΩΤΙΚΑ Τρι 8 Μαρ - 4:24:16 | |
| Nenya Γλώσσα Ξωτικών ΣίνταρινΑπό τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια H Σίνταριν δημιουργήθηκε από τον Άγγλο συγγραφέα Τόλκιν σαν μία από τις δυο γλώσσες που χρησιμοποιεί η φυλή των Ξωτικών στα βιβλία του. Στην Τρίτη Εποχή, αυτή η γλώσσα είναι η πιο συχνά ομιλούμενη από τα Ξωτικά της Μέσης Γης. Η Σίνταριν ήταν γλώσσα των Σίνταρ, των ξωτικών Τέλερι που έμειναν πίσω στη Μέση Γη, όταν τα Ξωτικά έκαναν το ταξίδι προς το Βάλινορ. Όταν οι Νόλντορ (των οποίων η γλώσσα ήταν η Κουένυα) γύρισαν στη Μέση Γη, υιοθέτησαν αυτή τη γλώσσα αντί της δικής τους. Πριν την Πτώση του Νούμενορ, η Σίνταριν μιλιόταν κι εκεί. Η γνώση της φυλάχτηκε στο βασίλειο της Γκόντορ. Ο Τόλκιν βασίστηκε στην Ουαλική γλώσσα για τη δομή, τη γραμματική και τη φωνολογία της Σίνταριν. Η γλώσσα, σκολουθεί την κέλτικη γραμματική των μεταλλάξεων των αρχικών συμφώνων υπο προϋποθέσεις. Για παράδειγμα η λέξη Perian, όταν λάβει άρθρο, γίνεται i Berian. Στον πληθυντικό, η Periannath, όταν λάβει άρθρο (in), γίνεται i-Pheriannath λόγω φωνολογίας. Άλλο χαρακτηριστικό της γλώσσας, είναι οτι ο πληθυντικός της κατα κανόνα δε σχηματίζεται με καταλήξεις αλλα με αλλαγή του θέματος της λέξης. Για παράδειγμα ο πληθυντικός της λέξης adar είναι edair. http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CE%AF%CE%BD%CF...--- Be the Love you wish to see in the world!!! :D | |
| | | ilia
Ηλικία : 40 Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2011 Αριθμός μηνυμάτων : 1946
| Θέμα: Απ: ΞΩΤΙΚΑ Τρι 8 Μαρ - 4:25:41 | |
| | |
| | | Nenya
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2011 Αριθμός μηνυμάτων : 960
| Θέμα: Ξωτικά- Το αλφάβητο της Quenya και Sindarin Τρι 8 Μαρ - 15:30:18 | |
| Tengwar Origin J.R.R. Tolkien created many languages throughout his life. He wrote in one of his letters that the tales of Middle-earth (The Hobbit, The Lord of the Rings, The Silmarillion, etc) grew from these languages, rather than the languages being created for use in the stories. Tolkien also created a number of different alphabets to write his languages - Tengwar, or Feanorian letters, is the one which appears most frequently in his work. The way the vowels are indicated in Tengwar resembles Tibetan and other Brahmi-derived scripts. Notable features Written from left to right in horizontal lines. Tengwar is written is a number of different ways known as "modes". For example there is a Quenya mode, a Sindarin mode and even an English mode. The phonetic values of the consonants (tengwa) and the ways vowels are indicated varies from mode to mode. Vowels are indicated by diacritics (tehtar) which appear above the consonant which precedes them (in Quenya mode) or above the consonant which follows them (in Sindarin mode). When vowels stand on their own or come at the beginning of a word, the diacritics appear over a special vowel holder. Long vowels are always attached to a vowel holder. Consonants are doubled by adding a wavy line below them. When followed by a vowel, the letters /s/ /ss/ and /r/ are written with the tengwa silme nuquerna, esse nuquerna and rómen respectively. Otherwise these letters are written with the the tengwa silme, esse and óre. When the letter /s/ follows another consonant it is written with a little downward hook. Used to write A number of different languages of Middle-Earth, such as: Quenya, Qenya or High-Elven, the most prominent language of the Amanya branch of the Elvish language family. Tolkien complied the "Qenya Lexicon", his first list of Elvish words, in 1915 at the age of 23 and continued to refine the language throughout his life. It is based mainly on Finnish, but also partly on Greek and partly on Latin. Sindarin, the language of the Grey-elves or Sindar. Tolkien based Sindarin on Welsh and originally called it gnomish. Sylvan, Westron, etc Tengwar can also be used to write English, Welsh, Scottish Gaelic, Spanish, Swedish, Polish, Esperanto and a variety of other languages. Quenya modeConsonants Sindarin modeConsonants Vowels (same for Quenya and Sindarin modes) Vowel placement Punctuation marks Numerals Pronunciation of Quenya Quenya pronounciation provided by Joshua Boniface Sample text (Quenya) Transliteration / Translation Elen síla lumenn' omentielvo / A star shines on the hour of our meeting Sample text (Sindarin) Transliteration / Translation Ennyn Durin Aran Moria: pedo mellon a minno. The Doors of Durin, Lord of Moria. Speak, friend, and enter. (inscription on the Gate of Moria) Tolkien's books in various languages Books about Tolkien's invented languages Tengwar links, Tengwar for English, Tengwar for Hungarian, Tengwar for Scottish Gaelic (1), Tengwar for Scottish Gaelic (2), Tengwar for Spanish, Tengwar for Latin American Spanish, Tengwar for Welsh Other alphabets invented by J.R.R. Tolkien Cirth, Sarati, Tengwar, Uruk Runes Other fictional alphabets Ancients' Alphabet, Ath, Atlantean, Aurek-Besh, Cirth, Daedric, D'ni, Dragon Runes, Futurama Alien Alphabet, Gargish, Gnommish, Hylian syllabary (Old), Hylian syllabary (Modern), Hylian alphabet, Klingon, Kryptonian, Marain, Matoran, Romulan, Sarati, Standard Galactic Alphabet, Tenctonese, Tengwar, Utopian, Visitor, Zentlardy http://www.omniglot.com/writing/tengwar.htm | |
| | | Nenya
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2011 Αριθμός μηνυμάτων : 960
| Θέμα: Γράψτε το όνομά σας στη Γλώσσα των Ξωτικών Τρι 8 Μαρ - 15:53:58 | |
| Write Your Name in Elvish in Ten Minutes You want to write your name in Elvish, but every place you go seems to make it harder than it ought to be. Elvish writing looks beautiful and mysterious, but does it really have to be impossible to understand? Why doesn't somebody just spell out the alphabet so you can simply substitute the letters and get straight to the result? That's exactly what I've done here. Learn to write your name in Elvish in ten minutes. It's not very hard. Here's the alphabet. That's it. (If you want details about where this all comes from, look at the bottom of this page.) You only need to know a few more things and you're ready to go. The most important thing is that vowels go above (or below) the consonants. That's what the gray arrows signify in the alphabet shown above. You can put the vowels above the letter they follow (Quenya style) or above the letter they precede (Sindarin style). Take your pick. I do the Quenya style. Look at this example. 1. Write the name: ROBERT. 2. Shift the vowels up and to the left, so they are above the letters they follow. 3. Substitute the letters using the alphabet provided above. Notice there are two forms for the letter R. One is for the R sound as in RED. The other is for the R sound as in CAR. The name ROBERT starts with the R-as-in-RED sound and near its end it has the R-as-in-CAR sound. 4. Here's the text notation. I find it useful to use a plain text representation of the characters when I'm explaining things via email. The underscores at the beginning and end show where the baseline is. O E _ R B R T _ 5. All the examples on this page are use the Quenya style, but here's the text notation for Sindarin (not shown in calligraphy) so you can see how the vowel positions shift to the right. O E _ R B R T _ Generally the vowels go above the consonants, but sometimes, in the case of Y and silent E, they go below. Here's another example. This one includes a special symbol, a straight line underneath the consonant, that indicates a doubled consonant. Use this "doubling symbol" with any consonant. 1. Write the name: LYNNE. 2. Shift the vowels down and to the left, so they are below the letters they follow. 3. Make letter combinations. Doubled consonants can be combined into one space. 4. Substitute the letters using the alphabet provided above. Use the bar underneath the N to signify it is doubled. 5. Here's the text notation. Most of the action occurs below the baseline. I'm using square brackets to indicate letter combinations that result in a single letterform. _ L [NN] _ Y E The straight line underneath is just one way to make one character do the work of two. There are a number of Elvish letters that stand for two letters of our alphabet. Think of this as a supplementary alphabet. The line above a consonant means that a nasal N or M precedes the consonant in question. In the next example, we use the nasal modifier and we see what to do with vowels when there's no consonant in the right place to put it above. 1. Write the name: ANDY. 2. Shift the vowels. The Y goes down and to the left. Since the letter A has no consonant to slide above, it goes on a carrier, which is just a straight line that fills in for the job a consonant would normally do. Note that the carrier is just a graphical convention and has no bearing on pronunciation. 3. Make letter combinations using the supplementary letters: N + D = ND. 4. Substitute the letters. The vowel placeholder is a short straight line. The nasal N preceding D is denoted by a straight line above the D. 5. Here's the text notation. I'm using the colon symbol : for the vowel carrier symbol. A _ : [ND] _ Y Here's one last example with two different letter combinations. 1. Write the name: SHELDON. 2. Shift the vowels. 3. Make letter combinations using the supplementary letters: S + H = SH. L + D = LD. 4. Substitute the letters. 5. Here's the text notation. E 0 _ [SH] [LD] N _ [img] http://www.starchamber.com/paracelsus/elvish/images/sheldon.gif[/img] I am often asked how to handle double vowel situations. Remember to use the carrier as shown above in the ANDY example. Here are some examples that illustrate some of the situations that come up. Name: ADRIAN Text notation: A I A _ : D R : N _ Name: EILEEN Text notation: E I [EE] _ : : L N _ Comment: This is a dramatic example of doubled up vowels. The name starts with two vowels, leaving us no choice but to use two carriers in a row. We use a little artistic freedom with the double E at the end, since they fit nicely over the L. It would have been, however, perfectly reasonable to spell it like this. Text notation: E I E E _ : : L : N _ Name: DIETRICH Text notation: I E I _ D : T R [CH] _ Name: AMELIE Text notation: A E I _ : M L _ E Comment: Here again we're using a little expressive freedom for compactness. The silent E at the end is placed under the L and assumed to follow the voiced I above the L. You can always spell it like this if you want to be absolutely clear. Text notation: A E I E _ : M L : _ That's all you need to get started. If you take a real interest in Elvish and want to learn more, there's a lot of good information out there for you. Please be aware that there are many ways to write English words in Elvish. This is just the one that I use. I have tried to keep it very simple here. There are dozens of sites that can lead you through the nitty-gritty details. The best one I have come across yet is Tolkien Script Publishing. You can learn about all details that I glossed over here. Good luck! Ned Gulley http://www.starchamber.com/paracelsus/elvish/elvis... | |
| | | Nenya
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2011 Αριθμός μηνυμάτων : 960
| Θέμα: Απ: ΞΩΤΙΚΑ Τρι 8 Μαρ - 16:10:10 | |
| | |
| | | Nenya
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2011 Αριθμός μηνυμάτων : 960
| Θέμα: Απ: ΞΩΤΙΚΑ Τρι 8 Μαρ - 16:13:54 | |
| nantine Nenya yperoxh douleia, me voh8hses para poly giati prospa8w na metafrasw kapoies le3eis kai genikotera fraseis sthn sindarin gia na kanw ena tatto. Tha mporouses na mou peis ean exw grapsei swsta tis parakatw le3eis zhse/live, agapa/love, gela/laugh. vrika s'ena le3iko oti sthn sindarin einai: cuinar, meleth, gladha. Einai loipon swsth h metafrash? Tha ektimousa poly thn voh8eia sou. S'euxaristw ek twn proterwn. Nenya nantine δεν είμαι ειδική οπότε θα σου πω τη γνώμη μου σύμφωνα με αυτά που ξέρω μέχρι στιγμής... Έχεις γράψει cuinar= he/she/it is alive από το cuino= be alive και meleth=love (ουσιαστικό)= η αγάπη. Αυτό που θέλεις είναι cuio (= to live, live!), melo (= to love, love!), gladha (= to laugh, laugh!). Ενώ στην Quenia το φωνήεν γράφεται πάνω από το αμέσως προηγούμενο σύμφωνο στην Sindarin γράφεται πάνω από το αμέσως επόμενο σύμφωνο. http://www.acondia.com/fonts/tengwar/info/sindar.h...http://www.acondia.com/fonts/tengwar/info/belerian...nantine Nenya se euxaristw para ma para poly gia thn voh8eia. Eisai kataplhktikh! Exw e3askh8ei sto na ta grafw eite sthn Quenia, eite sthn Sindarin. Sthn metafrash duskoleuomai arketa. Pantws me 3emperdepses me ta ousiastika kai ta rhmata giati eixa kollhsei pragmatika, mias kai sta agglika einai idia. Thelw na se 3anarwthsw kati an sou einai eukolo, h metafrash tou: to live my life and to be free" mhpws einai: cuio nin cuil a na lain ? An den se vazw se kopo dld. Se ypereuxaristw kai pali. Nenya Cuio guil gin! No lain! = Να ζεις τη ζωή σου! Να είσαι ελεύθερος! Cuion guil nin a im lain! = Ζω τη ζωή μου και είμαι ελεύθερος! Cuio mae! | |
| | | Nenya
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2011 Αριθμός μηνυμάτων : 960
| Θέμα: Απ: ΞΩΤΙΚΑ Τρι 8 Μαρ - 16:19:34 | |
| Στα ελληνικά κυκλοφορούν τα εξής βιβλία τουλάχιστον σχετικά με τη Γλώσσα των Ξωτικών του Tolkien: 1)Quenya - Μελέτη και εκμάθηση της γλώσσας του J. R. R. Tolkien Εκδότης: Ψυχής τα Λαμπυρίσματα Συγγραφέας: Στύλου, Κατερίνα ISBN: 960-87942-0-Χ 2)Parma Lambe Quenyanna: Το βιβλίο πάνω στη γλώσσα της Quenya - Η γλώσσα των ξωτικών του Tolkien: Γραμματική, συντακτικό, προφορά Εκδότης: Η Αγνωστη Καντάθ Συγγραφέας: Τσουλής, Μηνάς ISBN: 960-8112-04-4 3)Λεξικό της Quenya, της γλώσσας των υψηλών ξωτικών του J.R.R. Tolkien Ευρετήριο λέξεων της Quenya στο έργο του Tolkien. Λεξικό από την Quenya στα ελληνικά και από τα ελληνικά στην Quenya Συγγραφέας: Τσουλής Μηνάς Εκδότης: Άγνωστη Καντάθ ISBN: 978-960-8112-05-6 | |
| | | Nenya
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2011 Αριθμός μηνυμάτων : 960
| Θέμα: Απ: ΞΩΤΙΚΑ Τρι 8 Μαρ - 16:26:57 | |
| ilia: FAIRY MAGIC - FIVE FAIRY POWER SYMBOLS In the previous post, I showed you some ways fairy/elven symbols were combined to make working magickal symbols. In this post, I'm going to show you five fairy power symbols that were given to us by the Elves of Fyn. I will tell you how to really work with them in the third Fairy Magic post but for now, know that just placing/hanging them in your room with draw their energy to you. THE FAIRY FLAG - As I mentioned in another post, the Elves of Fyn are sharing their wisdom with us in the hopes that we can bring our two worlds closer and work together to heal the earth that we both share. This flag, which bears the faery star in the center, expresses this idea through the runic inscription at the top of the flag. Translated, the inscription reads: "Two Worlds, One Earth, One Hope." Displaying this flag in your home will draw good fairy energy and power to you and show that you are a fairy friend, encouraging them to visit and communicate with you. THE FAIRY LOVE SYMBOL - One of the first symbols we received, this love and friendship symbol features a heart within a heart to illustrate that two hearts can become one. Having this symbol in your home will intensify and draw the power of love to you. THE FAIRY PROTECTION SYMBOL - Two great Elven birds huddle protectively, guarding the center, each watching the other's back . The symbol in the center shows a center circle being protected by two crossed lances, each end tipped with an arrow, allowing nothing to penetrate the sacred center. This is the Elven symbol for protection. The colors used are the classic colors for protection, black, along with the color white, adding power and purity. THE FAIRY HEALING SYMBOL - The Elves tell us that the symbol in the center is an ancient symbol for healing. One of the ways it can be used is simply by placing it in a room with someone who is ill and it will help draw the energy of healing. There are other more direct methods to use this symbol and we will go over that in a later post. (Note: Of course, we can not guarantee any healing results and encourage you to seek treatment from a qualified medical professional.) THE FAIRY PROSPERITY SYMBOL - The center tree-like symbol is a prosperity symbol given to us by the Elves. It can be placed in your home to draw the energy of prosperity to you. The green color was used because it is the color of prosperity and abundance (and also the color of money!). Please Note: All designs are the property of the Natalie Lynn Company, Copyright 2008 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Update: Hi Everyone! Because of the number of comments on this post, I am moving all further comments to the forum. It would be very helpful if you could try to stay on topic or create a new topic if you would like-it makes it so much less confusing that way. Thanks so much! Natalie HOW TO ATTRACT FAIRIES If you want to communicate and work with fairies, you'll either have go out and find them in nature or attract them into your world. If attracting fairies is your goal, there are lots of things you can do to create a fairy friendly environment. I Believe In Fairies Most fairies/elves experience humans as non believers so a great way to attract them is to show them that you believe in them. If you place the faery flag (see below) on a shelf or wall, it lets fairies know you are a friend and invites them to visit. When they see the flag, they will be very curious and come closer to investigate. (More about the Faery Flag in another post) The Elven Faery Flag of Fyn - Copyright Natalie Lynn, 2008 Respect and Care for the Earth Fairies are very concerned about the way humans have mistreated the earth that we both share. One of their main purposes in communicating with us is to teach us to empower ourselves so that we can help heal the planet. Often, healing and respecting the planet is one of their very first messages so being environmentally friendly and doing your part to help heal the earth is a must. Don't Worry, Be Happy Just like humans, fairies are more attracted to lightness and happiness rather than sadness and depression. In fact, much that has been written about fairies has to do with them playing music, dancing, singing and basically partying all night. When you are trying to attract them, try playing beautiful music, dance a little and feel happy! Give them Some Space Fairies enjoy the idea of hospitality and prefer to go places they are invited and welcomed. One way to make them feel really welcome is to set aside a special place just for them such as a corner or a shelf, and put things you think they would like in this area. Placing a fairy house on a shelf would be an excellent way to do this and encourages them to visit and stay a while (see our post about fairy houses here). You can place all sorts of offerings and fairy gifts on your fairy shelf such as fairy shoes, a thimble of honey, maybe a bit of good Irish ale(!), a fairy cake, a fairy drum, some shiny objects (they love shiny things!) or something copper (one of their favorite metals). No fairy could resist such an offering! NOTE: Just make sure there is no iron any where near this area-iron saps their strength and repels them. A Pixie House. R-E-S-P-E-C-T One thing they have made very clear to my sister and I, is that they need to be treated with respect and they need to be valued. Any sign of disrespect or condescension, and they will be gone. If you talk to them and interact with them as if they were a treasured friend then all will go well. The Good People Only, Please One last thing to consider when inviting the fae to visit is to make sure you only invite the friendly fairy, not the dark, scary, difficult fairies. It's best to make a declaration out loud such as, "those with bad intent are not welcome here." Another good idea, according to the Elves of Fyn, is to place this symbol above the doors or windows of your home: The Faery Protection Rune-- this rune should keep all the harmful fairies away. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Update: Hi Everyone! Because of the number of comments on this post, I am moving all further comments to the forum. It would be very helpful if you could try to stay on topic or create a new topic if you would like-it makes it so much less confusing that way. Thanks so much! Natalie http://www.realfairies.net/fairy-magic.html http://www.realfairies.net/attracting-fairies.html | |
| | | | ΞΩΤΙΚΑ | |
|
| Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή | Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
| |
| |
| |
|